zsams.vlastejovice
okres Kutná Hora
|
|
malotřídní škola
Malotřídní škola a její
přednosti
Přednosti školy:
- malý kolektiv
- rodinné prostředí
- individuální přístup
- spolupráce žáků různého věku
- přívětivá atmosféra pohody a
radosti
Málotřídní způsob výuky
...považujeme
za přednost, neboť v malém počtu dětí různých věkových skupin ve třídě...
- lze učivo vysvětlit a současně
ihned procvičit adekvátně schopnostem žáků
- žák má dostatečný časový
prostor na vypracování, kontrolu a hodnocení
- má možnost využít všechny
dostupné názorné pomůcky, knihy, učebnice, encyklopedie
- vyučující si okamžitě všimne
chyby, upozorní na ni dříve než byla zafixována, pokud si jí nevšimne
vyučující, upozorní na ni ostatní žáci
- úkoly lze hodnotit
bezprostředně po vypracování, pracovat s chybou, zapojit nadané děti do
kontroly, zadat úkoly navíc
- všechny moderní formy výuky
vycházejí z principu málotřídek, upouští se od frontální výuky, přechází
se k individuálnímu přístupu
- není nutné, aby žák vypracoval
vždycky všechno, má možnost výběru, dokončení po opětovném vysvětlení, za
pomoci spolužáka či vyučující
- žáci přirozeně spolupracují
- velký důraz se klade na
„jestliže učíš jiné, naučíš nejvíce sebe“
- starší žáci jsou přirozenými,
nenásilnými vychovateli mladších
- mladší žáci se učí nápodobou, není
třeba zásahu vyučující
- vzájemná pomoc, tolerance k
slabším je naprosto samozřejmá
- nedochází k výsměchu,
ponižování, pokud žák dodržuje stanovená pravidla
- dochází k rozvoji
samostatnosti, k zodpovědnosti, schopnosti řešit problém, nespoléhat se na
pomoc dospělého, nebát se říct svůj názor
- nadané děti se mohou zapojit do
výuky starších žáků
- slabší děti mají možnost si
upevnit učivo s mladšími
- žák, který je zvyklý pracovat,
být hrdý na svoje výsledky a svoje úkoly plnit, se rušit nedá
- tento způsob výuky učitele
podněcuje k využívání aktivizujících a zajímavých metod a forem práce
Fotogalerie
nad projektem |
z Halloweenu |
|
|